Cerita Hantu – Mt Kiara

Posted on

Cerita Hantu – Mt Kiara

Interesting story dari Hardy Jay.. Gambar asal dari Hardy Jay..

Cerita pasal ular memang saya ada pengalaman berbual hati ke hati kat KL Mt Kiara semasa berbasikal dalam hutan keseorangan.

Cerita berlaku sekitar 3 tahun yang lalu. Saya drive up selepas subuh sorangdiri from Singapore to Kuala Lumpur first x goin to Mt Kiara mountain bike trail. Sampai sana dalam tengahari but take me 2 hours sesat just to look for the entrance of the trail. 1st day tak ride sebab too tired driving almost 6 hours straight so decide to ride next day morning to book hotel and rest.

Bila next day morning selepas subuh, Saya set up bawa kereta to the trail terpusing-pusing lost my way almost 2 hours baru jumpa. Pada hal its only 3km away from my hotel.

Selepas rest sekejap set up terus ride. As usual first x ride banyak juga jatuh berkali-kali.. Tapi semangat nak ride just carry on. Selepas hampir satu jam naik ke puncak was almost tepi lereng mendadak oleh saya terdengar bunyi guruh seolah-olah macam satu batu boulder besar bergoleng-goleng coming towards me dari atas Bukit dengan pantas. Saya stop my bicycle and dismount. Hati jantung berdengup dengan cepat menunggu apa yang mendatang.

Saya turun berdiri sebelah kiri basikal @ dia mendatang dari atas kanan liring Bukit terus terberhenti abt 2 meter Dari saya. Dengan denyutan jantung yang just Dan menyirap darah ni saya angkat basikal supaya manjadi perisai saya antara benda tu. Benda tu terus bertukar menjadi se ekor ular tendung yang hitam besar naik setinggi hampir 2 meter bersiap sedia untuk patuk saya.. Dalam hati ada ayat di Al Quran yang saya pelajari untuk menundukkan binatang buas jadi saya bacakan lepas tu ia seolah-olah terpaku tak jadi memetok.

Dalam masa yang sama saya terasa suara dalam hati menyoal saya..” Kau siapa dan buat apa di sini?”

Saya menjawab”Kau siapa? Kenapa kau ganggu aku?”

Dia jawab..” Aku penunggu di sini.. Kau telah mencerobohi kawasan aku..”

Saya jawab pada dia.. “Ni Bukan Kawasan kau tapi Kawasan awam Dan aku di sini untuk beriadah tumpang lalu.”

Sambil jawab dalam hati saya Masih baca ayat itu perlahan-lahan saya sembur kearahnye. Dia melihat saya dengan mata yang Merah Susah nak membayangkan..

Dia berkata..” Aku tak suka manusia menganggu ketenteraman kami di sini.. Kalau kau nak Selamat pergi patah balek klau tak nanti kau Akan parah..”

Saya jawab.. “Kau Dan aku Kita sama-sama makhluk Allah berkungsi tempat hidup di dunia ini.. Walaupun bagaimana pun sekarang antara kau dengan aku.. Kita beriadah Secara Aman atau Kita bertarung sekarang.”

Saya sendiri pun tak tahu macam mana saya dapat berkata macam tu.. Seolah-olah confident bole menewaskan dia.. We see eye to eye, yang hairan saya tak gentar pun masa tu.. Lepas tu dia cakap.. Fikirkan apa yang aku cakap kan pada kau.. Lepas tu dia menaikan badan nye menunduk Dan terus lompat kekanan.. Mangelusur on e trail panjang nye Ada dalam 6 meter Dan Lebar badan ada dalam 5 inchi.. Dengan Cepat macam stealth beredar Dari situ menghala he Arah depan trail yang saya Akan lalui seolah-olah badannye tak menjejak tanah.. Susah nak menjelaskan..

Selepas tu saya rasa seolah-olah tersedar Dan berkata pada diri sendiri betul ke apa yang terjadi.. Macam sebuah khayalan mimpi. Belum decide to continue atau tak tapi badan ni terketar-ketar.. Jantung heart beat macam macam lari 100 meter sprint.. Oleh kerana dah kasi warning.. saya pun gostan balek another  1 hours ride sorang-sorang.. Bila sampai di Kereta saya nampak ambulance sampai Dan ramai orang di sana.. Sedang menunggu Kecoh. saya sempat Tanya pada one of the Malaysian riders apa yang berlaku.. Dia cakap Ada budak riding dekat trail saya tadi jatuh lereng bukit patah kaki.. Just 100 meters dari tempat saya jumpa that ular dan buat saya pun berfikir.. Adakah penunggu ular kasi warning kat saya supaya ini tidak berlaku kepada saya..

Sampai sekarang that insident Masih fresh in my mind..

Credit:Sumber

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *