Rumah Hantu Di Shah Alam

cerpen.info (8)

Mungkin ramai dah tahu tentang Cerita Rumah Hantu Di Shah Alam, di mana budak-budak yang dok menyewa kat situ meninggal dunia kerana dikacau hantu.

Apakah kebenaran cerita tersebut? Adakah ia benar-benar berlaku? Bila ia berlaku? Banyak sangat misteri yang menyelubungi cerita ini.. Tak tahu pula kita mana satu yang betul mana satu yang salah.

Tambahan pula budak-budak UiTM ni memang suke bergossip.. (Che Yan pun budak UiTM jugak).. Makin tersebarlah cerita-cerita tentang kehantuan sebuah rumah di Shah Alam.

So atas risikan dan siasatan (ala-ala CSI sikit), Che Yan mendapati bahawa ada 2 buah rumah yang dikatakan berhantu…

RUMAH NO 1 (Rumah Banglo Seksyen 3 Shah Alam)

Ni lah diantara dua rumah yang dikatakan berhantu itu.. Scary tak?? Boleh lah.. Oleh kerana Che Yan dah biasa sikit ngan keadaan rumah-rumah berhantu ni, so Che Yan bagi 3 bintang. Seram jugak lah duduk lama-lama kat depan rumah tu.. Che Yan ambil ini gambar daripada blog bro Mazidul Akmal (mazidulakmal.com)..  Kamera Che Yan takda flash, so macam susah sikit lah mau ambil gambar tengah-tengah malam buta.

Che Yan telah pun menemuramah seorang wanita yang rumahnya berdekatan dengan rumah tersebut, Mak Cik yang sangat ayu itu mengatakan bahawa, anak dia pernah nampak Pocong kat area tu. Untuk meyakinkan bahawa ada Pocong, Mak Cik tersebut juga mengayakan tangan ke depan. (Mak Cik! Tangan kedepan tu hantu Cina, bukan Pocong). Hadeeeh!!!!!!!!!!!!

Rumah No 2 (Rumah Teres Seksyen 2 Shah Alam)

Ini merupakan rumah satu lagi di Seksyen 2 pula.. Keadaan rumah ni dah pulih sedikit tapi masih lagi seram.. Tapi ramai je yang parking kereta kat depan dan tepi rumah ni.. Maklumlah, Shah Alam dah jadi macam KL.. Memang SUSAH kalau nak cari parking, walaupun kat kawasan rumah sendiri.

Nasib baik Che Yan ni memang mat Rempit sejati, gambar ni pun Che Yan amik kat internet, sebab masa nak snap gambar, bateri kong plak.

HMMMMM… Betul ke rumah ni berantuuu??? Macam tak je… Memang lah rupe bentuknya agak scary, tapi normal lah rumah dah lama tinggal.

Che Yan rasalah, kedua-dua rumah ni memang tak berantu… Tapi yang berantu dulu budak-budak yang duduk dalamnya.. Hahaha..

“URBAN LEGEND SHAH ALAM”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *